22/9/07

Rani, La gosseta més maca del món.


La gosseta de la raça Samoyedo, Polarmist Secretcode, més coneguda com a Rani és la gossa que disposa del rècord de títols en un any.
Ha guanyat els Campionats d’Estats Units, Mèxic, Espanya, Portugal, Gibraltar, Amèrica-Carib, juntament amb el més important, el Campionat del Món. És per estar-ne orgullós. El seu propietari Miquel Pardo, criador de Can Batlle (Girona), no se n’amaga.

Criador per afició o de professió?
Veritablement per afició. Encara que dedico els meus esforços en aquesta activitat amb la màxima professionalitat. No hi guanyo diners, faig molt poques cadellades a l’any. És un projecte amable que en gaudeixo. Agraeixo l’ajut del meu pare en els meus inicis.

Exclusivament et dediques a la raça Samoyedo. Per què?
Vaig llegir molt sobre els gossos nòrdics i el Samoyedo encaixava perfectament amb la meva filosofia de vida.

Com són aquests gossos de caràcter?
Són molt afectuosos i juganers, s’adapten molt bé. Conviuen molt bé en l’ambient familiar.

De fet són molt macos, amb aquest pèl... Per cert no passen molta calor?
Aquesta és la pregunta que sempre em fan.
Són gossos nascuts en climes no extrems i per tant s’adapten. Perden el subpèl que és el que els hi dóna escalfor i conserven el pèl llarg.

No me’n podia estar de preguntar-ho...
Una altra que segur que t’han fet. Aconselles que visquin en pisos?
S’acaben acostumant. Però jo no ho aconsello. Han de mirar la felicitat del gos.

Parla’m de la Campiona del Món, La Rani.
La Rani ara té tres anys. La vaig anar a buscar al millor criador dels Estats Units quan tenia un any; Polarmist. Ja n’era la campiona.

Per ser la guanyadora d’un Campionat, de quines qualitats s’ha de disposar?
En proves d’aquest tipus es valora l’estètica de l’animal i ha de disposar d’unes característiques morfològiques que coincideixin amb els estàndards prefixats per la FCI (Federació Cinològica Internacional) per a cada raça. A més es valoren els seus moviments dins el "ring", l’espai tancat on fa la seva "actuació". És molt important el treball del "handler" o entrenador perquè estiguin relaxats i contents. Actualment la porta la Mireia Cabré, que fa un treball magnífic.
Quan més campionats guanya més prestigi té per futures montes o creuaments.
Te la compro...
No te la vendria. Un motiu és perquè no sóc empresa, Can Batlle és un nucli zoològic aprovat per la Generalitat de Catalunya i disposo d’un afixa de la FCI com a criador. I l’altra, i fonamental, és que la Rani no té preu. Hi tinc una vinculació afectiva molt arrelada, forma part de la família.

La Rani de tres anys i resident a Girona no té pretendents ni nuvis coneguts, Gossets de Girona, ja sabeu! Poseu-vos ben "xulus" que segur que no passeu l’exigent "càsting" d’en Miquel.