6/11/07

Tot un Xoow

Ramon Armengol és el responsable de la marca de roba Xoow. Un empresari gironí sempre vinculat en activitats artístiques. Fa el que realment vol fer i té les idees molt clares.

Els seus dissenys són transgressors, poc convencionals. Per exemple es combinen teixits de color plata amb textures que imiten la pell de zebra. Uns dissenys diferents a les peces que existeixen en el mercat. Aquesta diferència la fa ser una moda poc comercial i alhora molt exclusiva.

El concepte Xoow.

La moda.

“Una moda pensada per a la gent que ha de néixer l’any 2040”, ens comenta en Ramon.

Som conscients que es tracta d’una estratègia de màrqueting que cerca una línea diferent, un concepte diferent. Una moda que vol omplir un forat existent en el mercat, la recerca de l’exclusivitat.

La fabricació és molt cuidada, amb materials de primera qualitat i a més se’n fabriquen poques unitats de cada model.

Tot suma en la recerca del concepte Xoow. És per això que se’n desenvolupen d’altres com el de reciclatge i el de subhasta.

El reciclatge es resumeix en el fet que es donarà l’oportunitat de recomprar peces per després realitzar-ne d’altres.

El segon a desenvolupar, és el de subhasta. Un concepte nou i força curiós. La peça de roba disposarà d’un preu de sortida base i si un altre client la vol haurà de fer una oferta superior en un temps estipulat. Un concepte que s’entén en la recerca de l’exclusivitat.

Les col·leccions.

Evidentment segueixen el concepte Xoow. Col·leccions pensades per ambdós hemisferis i pensant en les persones que viatgen i que volen gaudir de dissenys actuals, siguin quines siguin les estacions climàtiques; “ningú pensa en la gent que al mes de gener és a Girona i alhora a Miami”.

Formen part de les seves col·leccions peces com camises, samarretes, roba d’abric, caçadores, calçat, roba interior i complements. Fabricades en només dues talles per a dones i una sola per a homes; “les talles estan pensades per persones que encaixen en els conceptes estètics de normalitat”.

Cal destacar que el disseny es realitza a les comarques gironines i que es fabrica íntegre i artesanalment a Catalunya amb matèries primeres de la comunitat europea.

Les botigues.

Dissenyades i estudiades perquè cridin l’atenció. La roba és l’atracció. “La botiga és on un professional de Xoow ha de vendre i assessorar”. En Ramon no vol deixar-se comprar, vol vendre la seva peça artesanal i de cuidat disseny, transmetre els valors d’una creació. Defuig del circuit convencional.

El concepte Xoow és real i disposa de punts de venda a Girona (Ronda Ferran Puig), Roses (Hotel Vistabella), Barcelona, La Molina, Puigcerdà, Sort, Perpinyà, Formentera, Eivissa, Tenerife, París, Milà, Miami, Los Angeles, Buenos Aires,…

Punts de venda arreu del món que es complementaran amb un projecte de botiga virtual molt ambiciós: emprovar-se la roba i veure de manera virtual com et queda, mitjançant l’entrada de 18 dades biomètriques que crearan una figura molt aproximada a les teves complexions.

Properament es presentarà la col·lecció d’hivern que promet ser espectacular i de la qual en Ramon es mostra “molt satisfet”.

Moda arriscada i conceptes empresarials diferents. Tot plegat pot semblar molt frívol i fins i tot excloent. La perspectiva del temps ens ho dirà. Des de ViuGirona creiem que les iniciatives que es realitzen amb il·lusió mereixen el màxim recolzament. Seguim apostant per diferents maneres de veure la vida. Colors diferents fora del gris convencional, opinions diferents que es mostren en llibertat respectant i coneixent altres opcions.