19/3/08

a.d. Tramontana

HISTÒRIA DEL PROJECTE I COM VA SER FUNDADA LA COMPANYIA.

La història del Tramontana comença fa 10 anys, el 1996, quan un col·leccionista britànic li comenta a en Josep Rubau que és una llàstima que els cotxes actuals no siguin tant robustos com ho eren en el passat.

Més tard, en el centre tècnic VW Wolfsburg a Alemanya, en Josep coneix a un grup d’experts professionals de l’automòbil amb una considerable experiència a Alemanya i Espanya, amb carreres com a constructors a VW, BMW i Lamborghini.

Una de les raons per la qual Tramontana va decidir ubicar la seva base d’operacions a La Costa Brava era perquè volien donar un cop de mà a la devaluada indústria de la zona. Varen contactar amb algunes companyies de la regió, reconegudes pels seus estàndards d’alta qualitat, i varen compartir la seva visió amb ells.

Amb l’evolució del projecte, va ser necessari el suport d’Albert Foncillas, amb una àmplia coneixença en direcció d’empreses, i experiència en el camp del disseny industrial, en el qual, la seva pròpia companyia va donar suport a algunes de les multinacionals més importants. El seu coneixement i extensa experiència continua millorant l’estratègia de negoci de la companyia.

Juntament amb aquest equip d’emprenedors, hi ha més de 100 col·laboradors que han contribuït al projecte i que han entès a la perfecció la nova manera d’entendre la indústria automobilística enfocada als valors i les sensacions que s’han oblidat en el món de la fabricació de cotxes. Segurament gràcies a tota la gent que ha col·laborat en el projecte ha ajudat a que aquest somni esdevingués una realitat.

DESCRIPCIÓ DEL COTXE.

Una combinació entre un Fórmula 1 i un jet de combat que es pot conduir pel carrer.

.Un súper cotxe esportiu amb un motor V12 que inspira passió, emoció i transmet elegància i poder simultàniament.

.L’hereu del llegat a utmobilístic espanyol, que inclou la Hispano Suiza i Pegaso i el seu famós Z102.

.Una combinació entre elements contemporanis, com el carbó i el titani, i elements tradicionals, com fusta tractada especialment i pells exòtiques.

COMODITAT.

La posició del conductor és la mateixa que en una jet de combat. Un dels més respectats enginyers aeronàutics ha col·laborat en el desenvolupament.

Tècnicament, el pes se centra d’una manera excepcional, característica important en els cotxes de la seva classe.

La visibilitat del passatger és superior als vehicles convencionals degut a l’elevació del seient del darrere.

El tanc de la gasolina està situat sota el seient de l’acompanyant, el lloc més segur del vehicle. Per raons de seguretat el tanc conté un material antiexplosiu anomenat Expocontrol.

La posició del seient es pot personalitzar segons la següent configuració:

Dos passatgers: 2 còmodes seients.

Dos passatgers: 2 banquettes (seient de competició).

Un passatger i mig: 1 seient + 1 banquette.

Un passatger, versió esportiva: 1 sol seient.

CURIOSITATS.

Per tal de no fer servir els típics números de serie, cada cotxe porta un vers d’un poema sobre la tramontana gravat al xassís. Un cotxe, un somni, un luxe. Disposar d’un vehicle fet a mida i exclusiu (no existeixen dos d’iguals) és difícil de tarifar amb exactitut, val a dir que el seu preu base és de 700.000 Euros.